One Room Triptych


2024
14m 6s
super 8 & 16mm transferred to digital, b&w + color, sound




A director explores the traces of three paths to resurrect the studio apartment, once the sole home of her father's existence.

아빠의 마지막 보금자리였던 방 한 칸을 스크린 안에서 재구축하기를 시도한다.

*contact for screener link

Screenings


Exquisite Corpse Trilogy


2023
17m 3s
super 8 & 16mm transferred to digital, b&w + color, sound




Through three unsuccessful attempts and trials, a filmmaker seeks to reconcile with the death of her father.

아빠의 갑작스러운 죽음과 타협하기 위해 감독은 세 가지 다른 방법으로 영화 만들기를 시도한다.

*contact for screener link

Screenings

Miniature

2022
5m 48s
super 8 transferred to digital, b&w + color, sound




A sentimental love letter from woman to woman

두 여자가 사랑의 편지를 주고 받는다.

*contact for screener link

Screenings
  • Outfest Fusion QTBIPOC Film Festival
  • Wicked Queer: Boston's LGBTQ+ Film Festival

i fast myself for him

2021
3m 8s
16mm transferred to digital, b&w + color, sound



To cure and care for the bodily loss, the film showcases an exorcism through embodied dance and poetic manifestation.

육체적 상실을 치유하기 위해 영화는 무용과 시적 발화를 통해 엑소시즘을 나타낸다. 


*contact for screener link

Ghostly Form

2021
9m 17s
VHS transferred to digital, color, sound



After experiencing the prolonged illness and eventual loss of my father, I went through a mental and physical breakdown. In particular, I suffered from an eating disorder. Some days, I would binge eat, while on others, I would barely eat. I believed that fasting was the only way to get closer to my father and punish myself, as a means of suffering from guilt. While trying to manifest his presence through his absence, how can I use cinema to express something invisible and immaterial?

부재의 존재는 내 예술 세계를 아우르는 표현이다. 나의 주된 작업은 두 가지 갈래로 나뉘는데, 이것은 부(父)와의 관계와 병(病)이다. 전혀 다른 선상에 놓여있는 것 같은 두 주제는 모두 부재의 존재라는 맥락 속 같은 선상에 놓여있다. 나는 영상이라는 매체를 통해 부재의 존재를 기록한다. 분명 소화시켰던 음식물이 부재한 몸. 내 곁에 존재했던 아버지가 부재한 삶. 이들을 애도하기 위해서 나는 결코 작업하기를 멈출 수 없다.

Watch film↗

Screenings
  • Minsheng art museum
  • Minnesota film festival